30 mei 2022

Een nieuwe coalitie en SGP fractie versterkt met nieuw talent

De afgelopen weken hebben Dorpsbelang Renswoude en SGP in een uitstekende sfeer met elkaar overlegd om tot een coalitieakkoord te komen. Deze besprekingen werden geleid door de heer Van Bennekom, de burgemeester van Bunnik. Het akkoord is op 24 mei door de partijen ondertekend en aangeboden aan burgemeester Doornenbal, waarna het is besproken in de gemeenteraad.

Het akkoord heeft de titel "Samen voor een zelfstandig en toekomstbestendig Renswoude". Daar kunt u in lezen dat we gaan voor realistische politiek. Niet onnodig (veel) geld uitgeven, zodat we ook in de toekomst financieel gezond kunnen blijven, maar tegelijk willen we op belangrijke dossiers uiteraard wel stappen zetten. Waar mogelijk willen we de inwoners daarbij betrekken, bijvoorbeeld als het gaat over de energietransitie of over het buitengebied. Het volledige akkoord kunt u vinden op renswoude.raadsinformatie.nl.

Daarnaast is met de positieve resultaten van de laatste verkiezing een extra raadszetel beschikbaar gekomen voor de SGP. Die zetel is inmiddels ingevuld door Jeroen Heijboer, werkzaam in de financiële sector en sinds 2015 commissielid van de SGP. Een waardevolle aanvulling.

Op basis van diezelfde verkiezingsuitslag zijn de fracties van Dorpsbelang Renswoude en SGP gezamenlijk tot een coalitie gekomen en daarbij hoort uiteraard dan ook de invulling van de wethouderszetels. In deze nieuwe coalitie is naast Jos Dirven namens Dorpsbelang Renswoude ook onze fractievoorzitter Henk van der Schoor beëdigd tot wethouder. Henk heeft, zoals u misschien weet, ruime ervaring in de Renswoudse politiek; hij was de afgelopen 16 jaar raadslid. Daarmee ontstaat dan uiteraard weer een vacature in de raadsfractie. Die plaats wordt door Harmen Hardeman ingevuld. Harmen is agrariër en woonachtig in het buitengebied van Renswoude. Naast andere bestuurlijke ervaring heeft hij de afgelopen periode zich ook  ingezet als commissielid.

Met deze nieuwe raadsleden hebben we belangrijke kennis en ervaring kunnen toevoegen aan de fractie, op de voor ons dorp belangrijke aandachtsgebieden. We wensen de nieuwe wethouders en de nieuwe raadsleden wijsheid toe bij het uitvoeren van hun ambt en taak.

Namens bestuur en fractie SGP Renswoude