Renswoude moet geen landbouwgrond opofferen voor het oplossen van de regionale woningnood

Helemaal eens met deze stelling. Renswoude heeft jaren terug in nauw overleg met de provincie Utrecht de bouwlocaties Beekweide  en Doest kunnen realiseren aan de rand van de bebouwde kom. Renswoude mag bouwen binnen de beken. De komende jaren hebben wij aan de ruimte die er daar nog is voldoende. Ook beschikt Renswoude nog over zogenoemde inbreidingslocaties. Diverse bouwplannen worden ook ontworpen en gerealiseerd in samenwerking met plaatselijke ondernemers. Daarnaast zorgt vernieuwing van de woningvoorraad binnen het gemeentelijk woningbedrijf ook nog voor extra woningen. Renswoude is geen aangewezen regionale groeilocatie. En dat moet wat de SGP betreft ook zo blijven. Dat zorgt er dan tevens voor dat onze woonkern omgeven blijft door een mooi agrarisch gebied waarin onze agrariërs de ruimte hebben om te ondernemen en te onderhouden.  En de inwoners de ruimte hebben om daar te recreëren.