19 februari 2021

Onverantwoord en voorbarig

Een goede rentmeester berekent de kosten totdat hij zeker is van zijn zaak en gaat over tot afhandeling van zijn plan. Fracties van SGP en CDA dienden in de gemeenteraadsvergadering van dinsdag 16 februari een motie in (zie foto) om met de sloop van de aanbouw van het gemeentehuis Gemeente Renswoude te wachten totdat de uitslag van de aanbesteding voor de sloop en nieuwbouw gemeentehuis bekent is. De aanbesteding moet volgens de voortgangsrapportage van februari 2021 nog plaatsvinden. De verantwoordelijk wethouder gaf ook eerlijk aan dat er, ondanks goede verwachting, nu nog niet gegarandeerd kan worden dat men binnen budget van € 4 miljoen blijft. Motie werd helaas niet gesteund door de coalitiepartijen VVD, CU en Dorpsbelang Renswoude. Mogen wij straks tekenen bij het kruisje wanneer budget ondanks bezuinigingen niet toereikend blijkt? Onverantwoord en voorbarig handelen volgens de SGP en CDA fracties.